vrijdag 23 december 2011

Tips winter 2011 - zwarte dagen

Ik weet dat met zwart weinig fout kan gaan, maar zeg nou zelf, wordt je ook niet depressief als je in de donkerste maanden (zo'n +/- 4 maanden per jaar ofzo... of misschien langer nog, zucht) iedereen in zwarte kleding ziet rondlopen... is toch een beetje creepy!!

Okay, je denkt nu zeker, haha...dat ben ik niet, want ik draag grijs (maar dan bedoel ik ook grijs in alle tinten van top tot teen, of ander soort kleur van top tot teen)...

Ik zie vaak dat mensen of teveel zwart dragen en geen kleur durven, of het is compleet andersom, DEZELFDE kleur (in zogenaamd verschillende tinten) van top tot teen.... serieus, zo vaak per dag zie ik gewoon vlekken langs lopen, letterlijk vlekken. (donker paarse jas -- nog donkerder paarse sjaal -- licht paarse legging -- donker paarse schoen -- nog net geen paars haar...) Als je zo wil opvallen, dan gefeliciteerd, je bent opgevallen...als een vlek, ik zou niet kunnen zeggen dat ik vandaag zo'n mooie combi heb gezien, maar eerder: ik zag zo'n mooie vlek vandaag!!!

Dus hoe moet je dan kleuren dragen?
Zomer 2011 waren alle kleuren (natuurlijk) zomers, speels en fel. Winter 2011 zijn het dezelfde kleuren (denk aan geel, oranje, groen, rood etc) maar in een stoffige jasje, dus een donker tintje:


Om geen vlekje te worden geef ik je een aantal simpele tips, begin rustig, als je het eenmaal doorheb kun je beetje bij beetje experimenteren.

-niet meer dan 3 catching kleuren,van die 3 kleuren mag er maar 1 kleur de eyecatcher zijn. Zorg ervoor dat 1 kleur de main kleur wordt, die is dan zo'n 70% van jou
2e kleur: 20% op een ander kledingstuk
3e kleur: 10% accessoire zoals sjaal, sok, schoen, tas

-daarnaast moeten het wel dezelfde soort kleuren zijn, zoals donkere tinten rood matchen met donker tint geel [winter] en fel rood weer met fel geel [zomer]. Met andere woorden, de kleuren moeten in dezelfde familie zitten (ik bedoel dan niet geel hoort bij geel, maar donker tint bij donker tint en icecream tint bij icecream tint...etc).

-ga op zoek naar een goed winterjas met kleur, wijk een beetje af van zwart. Gegarandeerd dat je dan opvalt tussen de menigte




Geen opmerkingen:

Een reactie posten